Think Pink start nieuwe campagne tegen borstkanker op met "geluksvogels"

Met de vraag "Voel jij je een geluksvogel?" is woensdag op de sociaalnetwerksites een nieuwe nationale borstkankercampagne van Think Pink van start gegaan. Iedereen die van ver of dichtbij geconfronteerd werd met de ziekte, wordt opgeroepen om een foto te delen, samen met de hashtag #luckybird.

Een op de acht vrouwen in België krijgt ooit borstkanker, maar zowat 90 procent van de patiënten geneest van die ziekte. De nieuwe campagne van Think Pink vestigt nu aandacht op die vrouwen die borstkanker overwonnen. Vrienden en familieleden worden namelijk opgeroepen om samen met een genezen borstkankerpatiënt op de foto te gaan en die foto te delen met de hashtag #luckybird. Vrouwen die zelf van borstkanker genezen zijn, kunnen gewoon een foto van zichzelf delen.

"Door dit te doen roepen ze zichzelf uit tot een geluksvogel, omdat ze hun mama, dochter, oma, vriend, vriendin of tante dezer dagen niet hoeven te missen", zegt Heidi Vansevenant, voorzitter van Think Pink. 

"Via de campagne willen we een positieve boodschap verspreiden, maar tegelijkertijd aankaarten dat eigenlijk iederéén een lucky bird zou moeten zijn. Iets wat vandaag niet het geval is, aangezien nog te veel lotgenoten sterven. We moeten blijven strijden, want elk leven telt", zegt Vansevenant nog.

De #luckybird-campagne loopt nog tot de allerheiligenvakantie.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.