Ticketactie van Belgische bioscopen levert 60.000 euro op voor strijd tegen kanker

De eerste editie van "1 TICKET voor het leven", waarbij 65 Belgische bioscopen 1 euro per verkocht ticket schonken aan de Stichting tegen Kanker, heeft 60.000 euro opgeleverd. Dat heeft de Federatie van Cinema's van België (FCB) woensdag bekendgemaakt in een persbericht.

65 van de 98 Belgische bioscopen engageerden zich op 4 februari, Wereldkankerdag, om 1 euro per verkocht ticket op die dag te schenken aan de strijd tegen kanker. "We zijn erg trots op onze betrokkenheid bij deze actie", zegt Thierry Laermans, secretaris-generaal van de FCB, dat de actie organiseerde samen met de Belgische Vereniging van Filmdistributeurs en Film Matters.

"Ik wil Stichting tegen Kanker bedanken, want zonder hen was dit niet mogelijk geweest", zegt Laermans. "Ik wil ook alle cinema's bedanken die aan deze actie hebben deelgenomen, net als de vele bioscoopbezoekers die dankzij door middel van hun filmbezoek kankeronderzoek hebben gesteund."

Het geld zal goed van pas komen, want volgens cijfers van Kom op tegen Kanker krijgen ongeveer 1 op de 3 mannen en 1 op de 4 vrouwen kanker voor hun 75ste. Momenteel leven in Vlaanderen 328.876 mensen met of na kanker.

Of "1 TICKET voor het leven" ook volgend jaar georganiseerd wordt, kan Laermans nog niet bevestigen.

U wil op dit artikel reageren ?

Toegang tot alle functionaliteiten is gereserveerd voor professionele zorgverleners.

Indien u een professionele zorgverlener bent, dient u zich aan te melden of u gratis te registreren om volledige toegang te krijgen tot deze inhoud.
Bent u journalist of wenst u ons te informeren, schrijf ons dan op redactie@rmnet.be.